2010090509 |
Del llenguatge oral a la llengua escrita: la competència comunicativa oral |
2018-2019 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
29/10/2018 - 3/4/2019 (15 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Llebeig |
|
av. Generalitat, 7 (Vilobí del Penedès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Currículum d'Infantil i Primària
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
LOLA Del llenguatge oral a la llengua escrita: la competència comunicativa oral
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Taller en el que partint de la pràctica dels professionals d'educació, es reflexiona sobre la importància del treball de la llengua oral durant l'etapa d'ed. infantil i cicle inicial de primària i es faciliten eines i estratègies per dur a terme aquest treball al llarg de tota l'escolaritat de forma coordinada i seqüencial.
|
| |
Objectius |
· Potenciar el desenvolupament de la competència comunicativa oral.
· Proporcionar els recursos materials necessaris per facilitar l'assoliment de la competència comunicativa oral.
· Atendre millor la diversitat potenciant al màxim possible l'assoliment de la competència comunicativa oral en tots els alumnes.
· Aconseguir la màxima atenció als aspectes fonològics de la parla.
- Reflexionar sobre la importància d'un treball sistemàtic i organitzat de la llengua oral durant tota l'escolaritat obligatòria i fonamentalment durant aquests primers anys a l'educació infantil i al cicle inicial.
- Compartir eines i estratègies per dur a terme aquest treball de forma coordinada i seqüenciada al llarg de l'escolaritat perquè tots els alumnes millorin les seves habilitats lingüístiques i la seva competència comunicativa.
|
| |
Continguts |
Consciència fonològica, la conversa, programació d'aula, recursos i activitats.
- Què és el llenguatge oral i com s'adquireix.
- L'evolució de la comunicació i el llenguatge: com observar i identificar el moment evolutiu dels alumnes.
- Com i quan treballar la llengua oral a l'escola.
- Situacions comunicatives: com ensenyar a escoltar (el treball de la consciència fonològica).
- Situacions comunicatives: com afavorir que els alumnes parlin.
|
| |
Observacions |
Els centres que assisteixin a aquest taller podran sol·licitar un assessorament o un altre taller, al seu centre, el curs 2017 - 2018.
|
| |
Formador/a |
Mònica Quintero - CREDA
|
| |
Avaluació |
Implementar la varietat d’eines i recursos (materials d’organització i d’avaluació)
Sistematitzar el treball al llarg de tota la comunitat d’aprenentatge.
Assegurar un bon domini fonològic i de conversa del nostre alumnat.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència al 80% de les hores.
- Lliurament dels requisits establerts per la persona formadora.
|
| |
Persones destinatàries |
Recomanat a equips de mestres. Cal que assisteixin un mínim de quatre o cinc mestres: d'ed. infantil, de cicle inicial, algú de l'equip directiu o el coordinador d'educació infantil, també hi pot assistir algun mestre d'educació especial.
|
| |
E-mail |
crp-altpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
29/10/2018 |
- |
- |
Sessió 2 |
dimecres |
14/11/2018 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimecres |
12/12/2018 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimarts |
09/01/2018 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimecres |
30/01/2019 |
- |
- |
Sessió 6 |
dimecres |
06/03/2019 |
- |
- |
Sessió 7 |
dimecres |
03/04/2019 |
- |
- |
|
| |