Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2010090509   Del llenguatge oral a la llengua escrita: la competència comunicativa oral
2018-2019   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   29/10/2018 - 3/4/2019 (15 hores) de 12:30h a 14:00h
   ESC Llebeig
   av. Generalitat, 7 (Vilobí del Penedès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Currículum d'Infantil i Primària
  
  
  
Tipus activitat   LOLA Del llenguatge oral a la llengua escrita: la competència comunicativa oral
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018
  
Descripció i   Metodologia:   Taller en el que partint de la pràctica dels professionals d'educació, es reflexiona sobre la importància del treball de la llengua oral durant l'etapa d'ed. infantil i cicle inicial de primària i es faciliten eines i estratègies per dur a terme aquest treball al llarg de tota l'escolaritat de forma coordinada i seqüencial.
  
Objectius   · Potenciar el desenvolupament de la competència comunicativa oral.
· Proporcionar els recursos materials necessaris per facilitar l'assoliment de la competència comunicativa oral.
· Atendre millor la diversitat potenciant al màxim possible l'assoliment de la competència comunicativa oral en tots els alumnes.
· Aconseguir la màxima atenció als aspectes fonològics de la parla.
- Reflexionar sobre la importància d'un treball sistemàtic i organitzat de la llengua oral durant tota l'escolaritat obligatòria i fonamentalment durant aquests primers anys a l'educació infantil i al cicle inicial.
- Compartir eines i estratègies per dur a terme aquest treball de forma coordinada i seqüenciada al llarg de l'escolaritat perquè tots els alumnes millorin les seves habilitats lingüístiques i la seva competència comunicativa.
  
Continguts   Consciència fonològica, la conversa, programació d'aula, recursos i activitats.
- Què és el llenguatge oral i com s'adquireix.
- L'evolució de la comunicació i el llenguatge: com observar i identificar el moment evolutiu dels alumnes.
- Com i quan treballar la llengua oral a l'escola.
- Situacions comunicatives: com ensenyar a escoltar (el treball de la consciència fonològica).
- Situacions comunicatives: com afavorir que els alumnes parlin.
  
Observacions   Els centres que assisteixin a aquest taller podran sol·licitar un assessorament o un altre taller, al seu centre, el curs 2017 - 2018.
  
Formador/a   Mònica Quintero - CREDA
  
Avaluació   Implementar la varietat d’eines i recursos (materials d’organització i d’avaluació)
Sistematitzar el treball al llarg de tota la comunitat d’aprenentatge.
Assegurar un bon domini fonològic i de conversa del nostre alumnat.

  
Requisits de  certificació   - Assistència al 80% de les hores.
- Lliurament dels requisits establerts per la persona formadora.
  
Persones  destinatàries   Recomanat a equips de mestres. Cal que assisteixin un mínim de quatre o cinc mestres: d'ed. infantil, de cicle inicial, algú de l'equip directiu o el coordinador d'educació infantil, també hi pot assistir algun mestre d'educació especial.
  
E-mail   crp-altpenedes@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   29/10/2018   -   - 
 Sessió 2   dimecres   14/11/2018   -   - 
 Sessió 3   dimecres   12/12/2018   -   - 
 Sessió 4   dimarts   09/01/2018   -   - 
 Sessió 5   dimecres   30/01/2019   -   - 
 Sessió 6   dimecres   06/03/2019   -   - 
 Sessió 7   dimecres   03/04/2019   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent